dinsdag 25 december 2012

Gelukkig Kerstfeest

Het zijn er de dagen voor : iedereen denkt aan het jaar dat op zijn einde loopt! Iedereen heeft zijn eigen bedenkingen over 2012 en ieder kijkt op zijn manier uit naar het onbekende komende jaar. Met kerst denk ik terug aan de vele ongelukken die de wereld is overkomen... Elk jaar opnieuw komen er goede voornemens, maar steeds weer moeten we het stellen met slecht nieuws. De ver van mijn bed show met de dagelijkse aanslagen in Syrië, waar het 'buitenland' wacht om tussenbeide te komen. Ikzelf kon in november Bethlehem niet bezoeken wegens het gevaar voor escalatie tussen de Palestijnen en Israël. Onze gids was nochtans vol lof voor haar eigen volk. En dan de mensen die willen in het nieuws komen door wild in het rond te schieten in een school en onschuldige kleintjes te vermoorden. Dat niet alleen in Amerika, maar ook dichter bij ons en op kleinere schaal. Ik ga deze opsomming stoppen, ieder van ons kan die aanvullen op zijn manier... Gelukkig was er ook goed nieuws en nieuws om mee te lachen : onze wereld is niet vergaan op 21 december, het was niet nodig om vorige week de beste wijnen uit mijn collectie te consumeren! En de stal in Bethlehem had geen os en ezel, wat een lachwekkend nieuws was me dat! Ik heb - uit protest - deze kerst een stalletje uit staan met twee ossen en twee ezels, en dat de paus maar eens komt om te protesteren! Beste mensen, Ik hoop dat jullie, die dit lezen, mogen genieten van prettige feesten en dat jullie gezond het nieuwe jaar mogen aanvatten. Ik zou ieder van jullie een gezond 2013 willen wensen, maar statistisch is het onmogelijk dat iedereen gezond blijft. Laat mij het zo zeggen : 't is te hopen dat jullie volgend jaar alles mogen hebben wat jullie verlangen. Ikzelf hoop dat ik zeer veel aan dit blog mag werken, dat betekent voor mij dat ik er gezond genoeg voor ben. Een eerste afspraak voor wijkbewoners in 2013 is de nieuwjaarsreceptie van zaterdag 12 januari in Callicanes, gesponsord door het wijkbestuur en het bewonersplatform. José Plesier, secretaris van VZW 'de Voorstad' en Coördinator van het Bewonersplatform. En nog een dienstmededeling voor iedereen die wacht op het Meiklokje : nog even geduld, ons krantje ligt bij de drukker en zal ten vroegste zaterdag verdeeld worden.

Geen opmerkingen: